25 mars 2009

VÅFFELDAGEN!

 

Nu sitter jag och plattar håret och fixar ordning mig till praktiken. Ska in till skolan innan jag börjar och träffa Linnéa. Idag börjar jag klockan tio och slutar klockan tolv, känns helt underbart. Det ser ut som att det ska bli soligt idag också, då känns allt ännu underbarare. När jag kommer hem ska jag göra våfflor, det är som sagt våffeldagen idag.

 

Chokladvåfflor

Ingredienser:
400 g vetemjöl
150 g socker
175 g smält smör eller margarin
6 dl mjölk
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
Tillsätt 100-200 gram hackad god choklad.

1. Blanda allt till en jämn smet och låt den svälla i ca en halvtimme.
2. Grädda!

Ät våfflorna varma utan någon till eller med det klassiska tillbehöret vispad grädde och sylt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet